torsdag, maj 01, 2008

Torsdag

Idag kom pappan hem. Vi gick och mötte honom vid tåget. Han berättade om hur han missade tåget han egentligen skulle tagit och istället fick ta det senare -gratis. Kvinnan i informationen på Centralen ordnade så att han fick en ny biljett, en bättre biljett, med sittplats trots att biljetterna var slutsålda. Han kunde inte bara lämna stället utan att ordentligt fått tacka så han gick och köpte en ros till henne. Han trängde sig i kön och gav henne rosen.
- Ååh, SÖTNOS! utbrast hon.

Kul tycker jag.



Efter att vi mött pappan så gick vi på loppis. Jag fyndade en hel del. Kul med loppis tycker jag, jag hittar alltid en massa saker som jag vill ha och hittar jag inget som jag direkt behöver så är jag annars bra på att hitta på anledningar till att köpa dom ändå. Ja, sån e jag -som Tiffany Persson säger.


Senare bar det iväg ut mot Fäggeby. Pizzatime hos mormor! (Leia och Gordons mormor/min mamma). Pizzakillen bjöd oss på 2 liter cola och allt var frid och fröjd. Jag är fortfarande mätt. Nina och My var där så nu kunde dom äntligen få sina julklappar! Nina fick även ett nytt halsband som det stod NINA och MY på. Väry schnyggt!


Nu ligger familjen i sängen och kollar på Lillefot. Leia har bestämt film och då slutar det oftast så. Landet För Länge Sedan är egentligen ingen dålig film, alternativt inga dåliga filmer men massproduktionen är onödig tycker jag. Bara för att de första filmerna gick strålande så behöver man inte krysta fram 10 till.


Nu ikväll/inatt blir det nog lite jobb, snygga till lite bilder och så. Inget som jag ser fram emot sådär jättemycket faktiskt. Får se om jag skriver nåt mer innan jag kryper till kojs.

Inga kommentarer: